Таск 2. 114 км через 4 поворотника.
Task 2. 114 kilometers with four turnpoints.
Стандартный-престандартный Кукковский таск превратился в довольно интересное упражнение из-за быстро затянувшегося наглухо неба.
The typical Cucco task turned out to be quite interesting because of the over-developed sky.
Смотря на черные тучки и подступающий к крайнему поворотнику дождик, и отстутствие солнечных пятен, и предстоящее пересечение долины дважды, казалось, что надо с одной стороны очень торопиться, чтобы улететь как можно дальше, пока все еще не умерло. А с другой стороны, вроде как нельзя было разбрасываться слабыми потоками, и надо было крутить.
While flying I was watching dark clouds and the rain, which was coming closer and closer to the last turpoint. I didn't see any sunny spots anymore, and I still had to cross the valley twice... Hmmm... On the one hand I wanted to fly faster to get to the last turnpoint before it rains there. On the other hand, I thought I should not avoid slow thermals as it was not looking too promising ahead.
Я летела без гагла. До лидерского гагла мне как до луны, а с громадным паровозом, похожим на рой мошек, летающем внутри хаотично, как Броуновское движение, но все-таки таким темным облаком летящим по маршруту, у меня нервов не хватало летать.
I flew pretty much alone, without a gaggle. Yes, that is possible even in a very crowded competition like this one. I am very far from flying with lead gaggle, and with the huge gaggle of all the other pilots, I just don't have enough nerve to fly among them: too much like a Brownian agitation or like a swarm of insects:)
Более-менее одной лететь было в радость. Встречать иногда тех пилотов, с которыми разминулся где-то давно. Опускаться низко, принимать решения.
I flew quite happily more or less alone. Sometimes I met pilots which I had met before on the previous turnpoint. Sometimes I was flying low. I liked that. And I liked making my own decisions.
На последнем поворотнике пошел дождик, и я немного не дотянула до финиша.
At the last turnpoint I flew into a light rain. And after that I didn't find any thermals and landed about 7 kilometers short of goal.
А финиш был забавный, говорят. Весь этот громадный паровоз прилетел одновременно. Их там было, одновременно садящихся, человек под сто почти. Со стороны Анатолия, нашего драйвера это выглядело как "никого, никого, а потом как посыпался, посыпался дождь из дельтапланов". Еще и садящихся на разные направления ветра.
Meanwhile, the goal field had quite a funny experience! This huge swarm of pilots made goal pretty much at the same time. About 60-70 pilots were approaching to land at the same moment. It looked like a rain of hanggliders, which were landing in every direction, irregardless of the wind. Quite impressive, I imagine.
Отличилась Юлька. Всю дорогу она пролетела без перчаток. Свои она постирала, они не высохли, и она решила, что лучше никакие, чем мокрые. А на старте ни у кого не попросила запасных, потому что на старте была бОльшая проблема: Юлька потеряла свои ботинки, и искала, где бы у кого попросить ботинки. Уж не до перчаток, понимаете ли:)
Yulia's flight can not be left unmentioned. She flew all the way without gloves. The reason was that her gloves were wet, and she decided that it is better to fly with no gloves, that with wet ones. And the reason why she didn't ask anybody on the launch for spare gloves was that she had a bigger problem there: she lost her shoes somewhere, so she was rushing around and looking for somebody with the spare shoes. She found them in the end, but there was no time for the gloves, you see:)
Я не знаю, какую силу воли надо иметь, чтобы взводить полиспаст голой рукой на протяжении 114 км. Ладонь выглядит жалко. Юлька же сама выглядит превосходно. Надо уметь преодолевать себя. Рядом с ней я чувствую себя тепличным растеньецем. :)
I don't know how strong one has to be to pull VG with their bare hand in the coldness of the cloudbase all along the 114 kilometers task. Yulia's palm looks pitiful. Yulia looks gleeful. Next to my tough friend Yulia I feel myself like a greenhouse plant:)
Я. Фотка сделана Анютой.Task 2. 114 kilometers with four turnpoints.
Стандартный-престандартный Кукковский таск превратился в довольно интересное упражнение из-за быстро затянувшегося наглухо неба.
The typical Cucco task turned out to be quite interesting because of the over-developed sky.
Смотря на черные тучки и подступающий к крайнему поворотнику дождик, и отстутствие солнечных пятен, и предстоящее пересечение долины дважды, казалось, что надо с одной стороны очень торопиться, чтобы улететь как можно дальше, пока все еще не умерло. А с другой стороны, вроде как нельзя было разбрасываться слабыми потоками, и надо было крутить.
While flying I was watching dark clouds and the rain, which was coming closer and closer to the last turpoint. I didn't see any sunny spots anymore, and I still had to cross the valley twice... Hmmm... On the one hand I wanted to fly faster to get to the last turnpoint before it rains there. On the other hand, I thought I should not avoid slow thermals as it was not looking too promising ahead.
Я летела без гагла. До лидерского гагла мне как до луны, а с громадным паровозом, похожим на рой мошек, летающем внутри хаотично, как Броуновское движение, но все-таки таким темным облаком летящим по маршруту, у меня нервов не хватало летать.
I flew pretty much alone, without a gaggle. Yes, that is possible even in a very crowded competition like this one. I am very far from flying with lead gaggle, and with the huge gaggle of all the other pilots, I just don't have enough nerve to fly among them: too much like a Brownian agitation or like a swarm of insects:)
Более-менее одной лететь было в радость. Встречать иногда тех пилотов, с которыми разминулся где-то давно. Опускаться низко, принимать решения.
I flew quite happily more or less alone. Sometimes I met pilots which I had met before on the previous turnpoint. Sometimes I was flying low. I liked that. And I liked making my own decisions.
На последнем поворотнике пошел дождик, и я немного не дотянула до финиша.
At the last turnpoint I flew into a light rain. And after that I didn't find any thermals and landed about 7 kilometers short of goal.
А финиш был забавный, говорят. Весь этот громадный паровоз прилетел одновременно. Их там было, одновременно садящихся, человек под сто почти. Со стороны Анатолия, нашего драйвера это выглядело как "никого, никого, а потом как посыпался, посыпался дождь из дельтапланов". Еще и садящихся на разные направления ветра.
Meanwhile, the goal field had quite a funny experience! This huge swarm of pilots made goal pretty much at the same time. About 60-70 pilots were approaching to land at the same moment. It looked like a rain of hanggliders, which were landing in every direction, irregardless of the wind. Quite impressive, I imagine.
Отличилась Юлька. Всю дорогу она пролетела без перчаток. Свои она постирала, они не высохли, и она решила, что лучше никакие, чем мокрые. А на старте ни у кого не попросила запасных, потому что на старте была бОльшая проблема: Юлька потеряла свои ботинки, и искала, где бы у кого попросить ботинки. Уж не до перчаток, понимаете ли:)
Yulia's flight can not be left unmentioned. She flew all the way without gloves. The reason was that her gloves were wet, and she decided that it is better to fly with no gloves, that with wet ones. And the reason why she didn't ask anybody on the launch for spare gloves was that she had a bigger problem there: she lost her shoes somewhere, so she was rushing around and looking for somebody with the spare shoes. She found them in the end, but there was no time for the gloves, you see:)
Я не знаю, какую силу воли надо иметь, чтобы взводить полиспаст голой рукой на протяжении 114 км. Ладонь выглядит жалко. Юлька же сама выглядит превосходно. Надо уметь преодолевать себя. Рядом с ней я чувствую себя тепличным растеньецем. :)
I don't know how strong one has to be to pull VG with their bare hand in the coldness of the cloudbase all along the 114 kilometers task. Yulia's palm looks pitiful. Yulia looks gleeful. Next to my tough friend Yulia I feel myself like a greenhouse plant:)
*Photo of me made by Anyuta.
Женя, а за недолет печеньки дают? Как-то ранжируют? Или, если не финишировал, то всё?
ReplyDelete:) Печеньки не дают, но ранжируют, да. Больше очков за таск дают тем, кто пролетел до цели быстрее, а среди тех, кто не долетел, - кто дальше пролетел.
ReplyDeleteВот, к примеру, результаты вчерашнего таска:
http://www.cucco2011.org/2011_provisional/task2.pdf
я там номер 102!
Нда, с одной стороны завидую, а с другой, конечно...
ReplyDeleteА Юлька, конечно - орёл.