Итак, сейчас у нас вовсю идет Чемпионат Голландии. Да, Чемпионат Голландии в Италии, что такого:) Между делом мы, русские, проводим Кубок России. Потому что русских здесь до фига:) Всего 80 пилотов, из них голландцев - 19, русских - 13 (плюс еще сколько-то фрифлаеров):)
So, now we are taking part in the Dutch Open. There are 80 pilots in the comps, 19 of them are Dutch and 13 of them are Russians:)
9 августа - первый таск, 95 км через 3 ппм, просто туда-сюда по хребту. 37 человек на финише. Я прилетела одна из последних. Таск выиграл пилот из Бразилии Alexandre Trivelato. В Рашн Кап зачете - Вова Леуськов.
9th of August - the first task: 95 km with three turnpoints, just kind of ridge soaring back and forth. 37 pilots made goal. I made it to the goal, but flew very slow. The task winner was Brazilian pilot Alexandre Trivelato.
10 августа - второй таск, 120 км через 5 ппм. Опять туда-сюда, но с двумя вылетами в другие долинки - на севере и на юге. Прилетела опять одна из последних, но уже быстрее, чем вчера. Все болит с непривычки. Но так, ПО-CЧАСТЛИВОМУ болит, так, КАК НАДО. :)
День выиграл бельгиец Jochen Zeischka, в Рашн Капе - Антон Струганов.
День выиграл бельгиец Jochen Zeischka, в Рашн Капе - Антон Струганов.
10th of August - the second task: 120 km with 5 turnpoints; ridge soaring back and forth again, but now with the short part out in the valley. I made it to the goal and was one of the last ones again, but at least faster than yesterday:) Every part of my body hurts - for two months before it was not used for flying. But I must say it HAPPILY hurts, it hurts the way it SHOULD hurt:)
The task winner was Belgian pilot Jochen Zeischka.
The task winner was Belgian pilot Jochen Zeischka.
11 августа - еще круче таск. 129 км в другую долинку на юге и обратно. Туда раньше не летали. Там сложно. Там надо выживать. Не верила, что "выживу" - но все-таки долетела до финиша:) Йееххооу:)
Герольф выиграл таск на этот раз, после финиша как обычно выпарив обратно на старт и сев там, чтобы согнать машину.
Герольф выиграл таск на этот раз, после финиша как обычно выпарив обратно на старт и сев там, чтобы согнать машину.
11th of August - another task, even better. One hundred twenty-nine kilometers out into the other valley on the South and back. We haven't flown in that direction before. That is not an easy place to fly, I must say. One has got to work work work work there to make it back to the goal. Until the last thermal I didn't believe I was gonna make it. But I did!!! Yee hawwwww!:)
Gerolf won the day and after he made goal he climbed up and landed back on the launch (as every day, actually) to drive his car down.
Gerolf won the day and after he made goal he climbed up and landed back on the launch (as every day, actually) to drive his car down.
Погода все три дня просто офигенная. Южный несильный ветерок (вечером правда переходящий в несильный северный), облака выше двух штук, солнце, жара.
The weather conditions are really nice here lately. South light winds (which turn into the north winds in the evening), the cloubase is higher than 2000 meters, lots of sun!
Много счастливых лиц, кто-то бьет свои личные рекорды. Пилот из моего родного Челябинска, Александр Барвинский, побил тут уже два своих личных рекорда - по дальности и по продолжительности полета. Поздравляю:)
Lots of happy faces around. Some pilots made their personal best. Aleksander Barvinskiy, pilot from my home town Chelyabinsk, just made a longest-distance flight and the longest-time-in-the-air flight:) Congratulations:)!
Сайт соревнований - www.zeilvliegen.nl. Справа можно видеть периодически обновляющиеся результаты, кому интересно следить.
The web-site of the competition is www.zeilvliegen.nl. You can see the links on the day by day results on the right side.
No comments:
Post a Comment